A "másként-látás" gyakorlatai - tanfolyam a Kaukázusban

2024. Augusztus 22-30.

A másként-látás gyakorlati tanfolyam bevezetést ad ahhoz a tapasztalathoz, hogy hányféleképpen élhetjük meg a világot, életünk eseményeit. A gyakorlati tanfolyam segít átfogalmazni gondolati és érzelmi rendszereinket, hogy magasabb tudattal tudjunk rálátni saját működésünkre. A tematika egyszerű gyakorlat-sorozatokból áll, amely elvonatkoztat a személyes történetektől  és egy sokkal magasabb szintű tudatossággal kezeli az emberi létet és annak útvesztőit.

De miért pont Azerbajdzsánban?

A tanfolyamok általában zárt keretek között zajlanak, egy teremben, ahol csak a gyakorlatok teszik lehetővé a tapasztalatot. Rá lehet érezni, tapinthatóvá válik, felismerést ad – de igazi megmérettetést és próbát – nem! Ezért gondoltam egy olyan gyakorlati képzésre, amikor a világi életünkben próbáljuk ki a tanultakat. Egy hat napos tanfolyam, amikor együtt vagyunk, és irányított gyakorlatokkal tudom megmutatni egy ugyanazon valóság többrétűségét. És ráadásul mindezt egy utazási élmény közepette!

De még mindig nem adtam választ arra, hogy miért épp Azerbajdzsán?

Egyrészt azért, mert hol máshol tudnám átadni az orosz tradicionális gyógyászat lélekvonalát, ha nem a Kaukázusban? Másrészt azért, mert kint tartózkodásom során megtapasztaltam, hogy jómagam is sokkal könnyebben tudok rezonálni felsőbb tudatomhoz, mint idehaza vagy Európában. Azerbajdzsán egy időutazás. Körülbelül 40 évet fogunk visszamenni az időben úgy, hogy ott is minden a rendelkezésünkre áll technikailag. Mégis! Sehol nem találkoztam olyan nyitottsággal, kapcsolódással és befogadással, mint ott. Az élettel találkoztam. Nem fedte el a tudatomat, sem másét az az erőteljes virtuális szmog, ami általánosan jellemző a tudat fél éber vagy teljesen alvó állapotára. Nem vizionál és sző még egy illúzió burkot a valóságra – könnyebb kontrasztba tenni a jelenlétet egy másfajta érzékeléssel, a tudat áttörését megtapasztalni.

Helyszín: Azerbajdzsán

A program várható időpontja: 2024. Augusztus 22-30.

A program időtartama: 8 nap

A program költsége: 750 euró - a helyszínen fizetendő

A program költsége tartalmazza: szállások + reggeli, kirándulások, buszköltségek

A program költsége nem tartalmazza: repülőjegy, vízum, belépők, étkezés

Létszám: Min. 15 fő

Max: 25 fő

Szeretettel várom a jelentkezőket!

Részletes programleírás

1. nap 22-én Indulás Budapestről 23.05-kor

2. nap 23-án érkezünk 4.50-kor Bakuba. Egyből indulunk tovább, körülbelől 3 óra buszozás vár még ránk a Kaukázusba, Quba tartományba. Dél körüli órákban elfoglaljuk a szállásokat, majd pár óra pihenő után egy ünnepélyes megnyitót követően meditációval kezdjük a tanfolyamot. Kisebb megszakításokkal, a térségben tett rövid sétákkal vesszük fel a hely energiáit.

3. nap 24-én A korai meditáció és a reggeli után elindulunk a Kaukázus 2300 m magason lévő nomád falujába - Xinaliq-ba. Itt lehetőségünk lesz megnézni azt a természetvédelmi területet - kb. 4 km-es út, ahova nagyon ritkán juthatnak el turisták. A májusi túra során mi voltunk az első magyar csoport, aki átléphette az egyébként szigorúan őrzött térséget. A buszos kirándulás után egy helyi családnál vacsorázunk, ellátogatunk a helyi mecsetbe.

4. nap 25-én A napot megint meditációval, tanfolyammal indítjuk. Dél körül elindulunk a Kaukázusnak egy másik részébe - Sahdagba, ahol festői környezetben lesz lehetőségünk libegőzni, sétálni, és akinek van kedve - bobozni.

5. nap 26-án A napindító meditáció és reggeli után elindulunk Bakuba. Útközben érintjük Beshbarmaq-hegyét, másnéven - Öt ujj hegy. A hegy energiái varázslatosak, lépcsőkön tudunk feljutni a tetejére, ahol egy helyi kis mecset található. Tovább buszozva Baku felé megnézzük a Candy Cane Mountain-t, avagy a "Cukorka-hegyeket". Bakuban elfoglaljuk a szállásunkat a Sah Palace Hotelban, amely az óvárosban található.

6. nap 27-e. Reggeli után megkezdjük kirándulásunkat a főbb látványosságokat érintve. A Bibi Heybet mecsetnél kezdünk, majd Gobusztan sziklarajzai következnek /15 Azn belépő/, az iszapvulkánok /időjárás függő a program/, Atesgah – a Tűztemplom /10 Azn belépő/ és Yanardag az égő hegyoldal /10 Azn belépő/. A nap végén visszaindulunk Bakuba – vacsora az óvárosban.

7. nap 28-a. Egy könnyedebb nap következik. Ellátogatunk Sah dili félszigetére, a Nemzeti parkba. Körülbelül 2 km-es sétát teszünk a tengerparton, majd egy teázással zárjuk a programot.

8. nap 29-e A délelőtt folyamán kijelentkezünk a szállásról. Egész nap szabad foglalkozás, séta az óvárosban, vásárlás. Este busszal - már a csomagokkal együtt - elindulunk Baku esti fényeit megcsodálni, még egy közös teázás a tengerparti sétányon és éjfél körül elindulunk a repülőtérre. A repülőgép hajnali 5.35-kor indul vissza Budapestre.

A tanfolyamról

Munkafüzettel készülök, ahol olyan feladatsorokat állítottam össze, ami minden napnak megadja az alap szemlélődését, témáját. A gyakorlati tanfolyam célja – a kontemplatív látásmód, a cselekvésben meditáció megerősítése, továbbá a különböző tudatszintek éber észlelése.

A tanfolyam menete: Minden napot egy "középre rendező" gyakorlattal, hangolással kezdünk, és az adott témakörben felvetett kérdés lesz a szemlélődés tárgya. A gyakorlat egész nap tart, interaktív, tudatos együttlétet kér és attól függően, hogy hol lesz rá alkalmunk – meditálunk és beszélgetünk az adott témáról. Főleg a kaukázusi szálláson és a hegyek energiájában lesz erre lehetőségünk, de a bakui programok pörgése is fantasztikus lehetőséget adnak a valóság "másként látására".

A májusi túráról röviden...

Fantasztikus élmény volt! Legalábbis az elbeszélésekből, az együtt megélt élményekből ez a következtetés jött le. Érdekes tapasztalat volt, ahogy az élet bontotta magát, ahogy mindenkit egyéni és kollektív megélésekhez vezette. Azt érzem, hogy még ülepednie kell a sok hatásnak és bízom benne, hogy mindenki tiszta képet kap arról, hogy személyesen mit hogyan élt meg és milyen felismeréseket tudhat magáénak. Annyira élesen kontrasztos volt a tapasztalat, párhuzamosan zajló megélés, hogy óhatatlanul ütköztetett szellemi pátoszt és világi realitást, a lent és a fent egyensúlyát, a tudatalatti erejét és annak számtalan tükröződését a jelen pillanatra vetítve. Ám, ha valaki ezt szét tudja szedni és a helyére tenni - annak ez a felismerés, tudatszintű elkülönítés már egy életre szóló látást adhat saját működésére. Ez a tisztán látás olyan formáló erőve bír, ami mindent átírhat, átrendezhet a tapasztalóban. Íme egy pár fotó...

Élmény beszámolók

" Egyszerűen képtelen vagyok azóta haragudni. Olyan más így minden.Azóta már eltelt két hét, én már Svájcot is megjártam közben, és nem csitul, semmisem, érzem a szabadságot, amit ez hozott, és azóta ezek a történetek is találnak meg, bárhova megyek. Ráadásul mindenki engem akar hirtelen, nem is értem, a kis magányos Angi nem talál időt magára, mert szétszedik a barátai :)
Szóval Mária, nekem csak jó emlékeim vannak az útról, mindenkinek teljes átéléssel mesélem az élményeimet, semmit nem bántam meg és nagyon hálás vagyok, neked is, magamnak is, és az egész csapatnak. Ui. Utolsó előtti este elmentem egyedül sétálni, a szállásunk kapuin kívül. Már ott azt fogalmaztam meg, hogy míg Bali után azt mondtam, hogy oda nem megyek vissza többet, ide bármikor szívesen visszatérek. " Veres Angi

Mindig is éltem: minden lehetséges.Így jutottam el Hozzád, volt hívás, hogy az energetika "csettintésre" változik, változtatható. Az "orosz" jelző a keresésem része volt.A hogyan-t szerettem volna megtanulni.A másként látással így kerültem Márián keresztül kapcsolatba.A minden lehetséges virtuális tere a másként látásban nyílt meg számomra valódi lehívhatósággá, valódi lehetségességgé.Másként látni egy más világban, gyorsan és hatásosan történik. Másfajta szemlélettel, csoportban lenni, végig együtt lenni, közben végig önmagunkban. Határtalan élmény, határtalan érzés. A középre rendezés gyakorlataival teljesedett ki az az önállóság, ami valóban és önmagától gyógyító.Az általad tartott térben felismerni, hogy a pólusok közötti feszítésben van az a "pont", ahol minden rendben van...
Kaukázus, már a név kimondása is utaztat. Az örök tüzek közelében, ismeretlen ismerős őshazában, még most is, bármikor ott vagyok élményben.
Azóta is élem.HÁLÁSAN KÖSZÖNÖM! /Gál Judit/

Fantasztikus volt az azeri "túra", én minden egyes percét nagyon élveztem, HÁLÁS KÖSZÖNET még egyszer érte!!!Eltartott egy ideig mire "vissza tudtam lebegni" az itthoni létbe!:) Csodás tapasztalás volt! Mintha egy képzeletbeli spirálon emelkedtem volna... /Panik Imre/

Bevallom már az utazás előtt foglalkoztatott a máshogy látás kérdése, valahogy "fejből" akartam már akkor valami okosat írni, és azóta is el-elmélázok a gondolat felett és arra a következtetésre jutottam, hogy nincs olyan hogy máshogy látás, illetve nem abban a kontextusban ahogy én eredendően gondoltam. Mindenki máshogy lát, ezt le kell szögezni, de mindenki úgy lát ahogy lát és nem máshogy . Igaz hogy sok dolgot látok máshogy mint mondjuk 20,10, vagy akár 5 évvel ezelőtt, és biztos vagyok abban is hogy a jövőben még mindig lesz ez irányú változás, de ha a jelen pillanatot nézzük, csak úgy tudok látni ahogy. Illetve mindenki így van ezzel. Ahhoz viszont hogy ez a következő pillanatban változhasson nagy fokú nyitottságra van szükség, ami meg őszinteséget is feltételez magunkkal illetve a külvilággal szemben. Ez alatt azt értem, hogy nyíltan fel merem vállalni azt amit és ahogyan látok, érzek, tapasztalok. Szerintem itt van a kutya elásva, hogy az ember, ( hogy szeressék, elfogadják, tartozzon valahova) nem meri felvállalni önmagát ami bizonyos értelemben megrekedést is okoz, mivel nem ütközteti az álláspontját így fejlődésre is kisebb az esély. Elismerem hogy ez az ütköztetés egyáltalán nem egyszerű és kell hozzá egy megértő és együttműködő közeg, ahol ezt az ember könnyebben felvállalja. Na nekem ilyen volt az azeri közeg..... az emberek, a vezetés, a környezet, és ezért nagyon hálás vagyok. egy percig nem éreztem úgy hogy itt játszmáznom kellene, teljesen önmagam tudtam maradni, ami azt eredményezte, hogy ez az utazás volt az utóbbi évek egyik legfeledhetetlenebbike. Nagyon köszönöm, hogy részese lehettem ennek a csodának, és beleegyezem hogy felhasználd a bejegyzésemet ha azt arra érdemesnek találod. /Főni Főni/

Mit adott a Kaukázusi kirándulás? Nekem attól a pillanattól,hogy eldöntöttem kilépek a korlátaimból a megszokottból ,ez a változás másképp látás elhozta az első repülés örömét.Bátorságot adott,hogy el mertem menni,és megismerhettem a többieket.Felejthetetlen élmények voltak részemről.Kaszpi tengerbe nyúló Sah dili félszigeten sétálni,tenger moraját hallgatni,közös meditálás,lelki békét éreztem.Kalandos utunk a Kaukázusba ,annak szépsége,ereje lenyűgöző.Xinalig az utolsó falu ott élő emberek kedvessége ,visszamentem az időbe ,mintha 10 évesen a kis falumba lennék.Szállásunk a hegyek között,meditálás a vízesés mellett újabb nyugalom szigete.Mindennap elviselném.Közös táncolás,beszélgetések még ha rövid ideig tartott, emlékezetes lesz.Baku óvárosa,a Mecsetek,,sok szép látnivaló elvarázsolt. Mégegyszer köszönöm a lehetőséget ,hogy veletek lehettem,nekem sokat adott.Mindenkinek ajánlom. Kaukázusnak van egy különleges varázsa,szerintem még visszatérek.  /Horváth Évi/